söndag

i want you

Det är midsommarafton när jag åker iväg. Min väska är egentligen skittung men det märks inte så mycket eftersom den har hjul. När jag är på väg till spårvagnshållplatsen ser jag Fredrik och hans nya tjej komma gående på andra sidan gatan. Dom ser så glada ut, glada och lugna. Dom bär på varsinn matkasse och håller varandra i handen. Skrattar mot varandra och går i takt. När jag och Fredrik var ihop gick han alltid så jävla fort.

En helt annan midsommarafton var jag ihop med Fredrik. Jag minns att jag kräktes på morgonen och hade feber. Ändå envisades han med att vi skulle klättra upp i nåt berg och grilla. Jag hade så mycket snor i näsan att jag inte ens kände vad maten smakade. På kvällen somnade jag i soffan. Fredrik satt bredvid och tittade på något på tv, och jag kommer ihåg att han var helt försjunken i det han tittade på. En liten svensk flagga stod på tv:n.

Den sista midsommaren vi var ihop berättade han att han hade träffat en annan tjej som han hade blivit kär i. En Sara som var serietecknare. Jag har läst i hennes seriealbum hemma hos Fredrik innan vi bodde ihop. Dom var ganska roliga, hennes serier. Både sådär medvetna och liksom distanslösa på samma gång. Serietecknar-Sara med blont hår och konsthögskoleutbildning.

Men det är inte henne han går och håller i handen på väg hem från ICA.

6 Comments:

At 23 juli, 2006 01:40, Blogger mattiasg said...

en liten svensk flagga på tv:n som maler och maler på midsommarnatten. det är en kuslig bild du målar upp. Sara skulle säkert kunna rita en spännande bild av den.

 
At 23 juli, 2006 12:06, Blogger Planen said...

serietecknarsara ritade så många spännande bilder som jag fick se. och hon skulle säkert ha gjort en spännande bild av det där som var. alla dom där konsthögskoletjejerna, var kommer dom ifrån? jag undrar varför dom envisas med att ha något med mig att göra.

 
At 02 augusti, 2006 16:25, Blogger Kristoffer said...

Detta är en sådan jäkla kliché, men jag har alltid varit lite svag för skumma konstskoletjejer. Tyckt att de verkat spännande. Bilden har dock alltid varit mörk, inte blond. (ännu mer kliché?)

Jag vet inte var de kommer ifrån. Varken bilderna eller tjejerna.

 
At 02 augusti, 2006 18:06, Blogger Planen said...

bilden är mörk. bara det är talande nog.

 
At 11 september, 2006 11:04, Blogger Saring said...

Du skriver bra. Väldigt bra. Mermermerrrr vill jag ha!

 
At 19 september, 2006 09:55, Blogger Saring said...

Om du bestämmer dig för att fortsätta blogga så får du väldans gärna kika in till mig och säga till. Följer dig gärna :o)

Må så gott så länge.

 

Skicka en kommentar

<< Home