söndag

Första brevet till M, juli 1999

När du bodde ensam, stängde du dörren om dig när du gick på toaletten? Det är konstigt, men nu när ingen bor med mig längre stänger jag. Det känns liksom extra ensamt annars. När Fredrik bodde här kunde jag längta efter att få skita ifred med öppen dörr och musik på hög volym. Kanske till Boys on the Radio med Hole, den vibrerar så bra i kroppen.

Fredrik gillade aldrig Hole. Han brukade säga att dom var vulgääära, och så satte han på sin jävla porrfilmsfunk istället. Kommer du ihåg den där gången när du och jag och Alex blev så fulla i vårt vardagsrum förra sommaren och dansade till Celebrity Skin, hoppade upp och ner och vrålade texten som vi lärt oss utantill? Och kommer du ihåg att Fredrik kom hem mitt i alltihop. Jag hade aldrig förut sett honom se på mig med sån avsmak. Det såg ut som om han ville skrika horor åt oss, och jag minns att jag tänkte herregud vad han föraktar mig.

Jag fick dina dagböcker med posten igår och jag fattar inte hur du står ut! Det enda Marocko jag skulle vilja åka till är mitt fantasi-Marocko. Där skulle jag inte alls vara så anal som jag är på riktigt och bacillskräcken skulle vara som bortblåst. Jag skulle vara sådär spontan och härlig (som jag vet att jag aldrig kommer att bli) och verkligen ta dagen som den kommer. Jag skulle stöta på en massa spännande människor och bara hänga på alla spännande grejer.

Istället sitter jag här, i tysta tomma Johanneberg där det inte händer ett skit. Men jag vet ju inte vad jag ska göra istället?

4 Comments:

At 12 juni, 2006 14:42, Blogger RedAngel said...

*S* Efter ha vart i marocko flera ggr så kan man förstå en viss bacillskräck...iaf med käket de säljer på torgen!
Men annars...najs som fan!

Såg att du komenterat :) bara namnet ullared kan ge en psykoser hahaha så jag förstår att du glömde!

 
At 21 juni, 2006 16:25, Blogger Maja said...

Vilken mystisk blogg, men fin.

 
At 22 juni, 2006 20:24, Blogger Planen said...

tack! du är rätt hemlig själv.

 
At 19 maj, 2009 20:42, Anonymous Lilly said...

detta låter som en bok!

 

Skicka en kommentar

<< Home